Naujienų archyvas

« Atgal

Kiek kainuoja pažymys?

„Kiek kainuoja pažymys?" – retoriškai klausė moksleiviai, mokytojai, bendruomenės atstovai gegužės 3 dieną Jotvingių gimnazijoje surengtos jaunimo diskusijos metu.
Diskusiją, kurią inicijavo Alytaus miesto savivaldybės antikorupcinė komisija ir jos pirmininkė Silvija Peštenienė, vedė Alytaus miesto mokinių tarybos pirmininkė Ieva Valavičiūtė. Padiskutuoti šia įdomia tema, pasidalinti savo patirtimi susirinko gausus būrys Alytaus miesto gimnazijų moksleivių ir mokytojų.
Alytaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja Česlova Mocevičienė pasidžiaugė jaunimo susidomėjimu ir aktyvumu, pasidalijo savo prisiminimais „iš mokyklos laikų", linkėjo turiningos diskusijos ir naujų minčių.
Pasak diskusijos „Kiek kainuoja pažymys?" iniciatorės Silvijos Peštenienės, Alytaus miesto savivaldybės tarybos narės ir pedagogės, turinčios ilgametę darbo su jaunimu patirtį, „mokykla yra švariausia visuomenės vieta. Žaviuosi jaunimo atvirumu ir nuoširdumu, todėl būtent jaunimas turėtų atsakyti į šį klausimą, ar pažymys perkamas, ir jeigu taip pasitaiko, tai kiek jis kainuoja".
Diskusijai vadovavusi Ieva Valavičiūtė suintrigavo pateikusi Jotvingių gimnazijoje atliktą apklausą apie pažymio pirkimą. Iš 85 apklaustų moksleivių 72 atsakė teigiamai, septynių nuomone, pažymio nusipirkti  negalima, o šeši neturėjo nuomonės... Taigi, kaip nusipirkti pažymį? Pasiūlyti trys populiarūs būdai: būti numylėtiniu, būti mokytojo dukra, sūnumi arba giminaičiu, arba būti kitaip susijus su mokytoju.
Mokiniai ir mokytojai aktyviai reiškė savo nuomonę šiais klausimais, remdamiesi asmeniniais pavyzdžiais ir patyrimais. Kiekvienam mokytojui malonu, kai mokinys daro pažangą, stengiasi, bet jis nebūtinai yra mokytojo numylėtinis. Kita vertus, priklausomai nuo situacijos, kartais kai kuriems mokiniams leidžiama daugiau, daromos išimtys mokinio naudai, bet pažymys neperkamas. Keletas moksleivių kalbėjo ne visada aiškiai suprantą vertinimo kriterijus ir sistemą. Pasak Silvijos Peštenienės, sudarant vertinimo aprašus, gali dalyvauti ir mokinių atstovai,  o kriterijai turi būti visiems paaiškinti ir suprantami. Aktyviai įvairioje užklasinėje veikloje dalyvaujantiems moksleiviams reikia išmokti kruopščiai planuoti laiką, kad galėtų visur suspėti ir nenukentėtų mokslai.
Diskusijos metu išsakyti mokinių ir mokytojų lūkesčiai vieni kitiems. Mokiniai iš mokytojų tikisi teisingumo, supratingumo, nešališko vertinimo, netgi griežtumo. Juk mokytojas suteikia galimybę mokytis, tobulėti, siekti aukštų standartų, o mokinio teisė ir pareiga – šiomis galimybėmis pasinaudoti. Mokytojai diskutavo apie motyvacijos reikšmę – jeigu parašytas geresnis pažymys augina motyvaciją ir skatina mokytis, tuomet jis – teisingas. Labai svarbu pažinti mokinį, jį auginti, matyti jo pastangas ir įdėtą darbą. Pasak Č. Mocevičienės, „kiekvienas mokytojas stengiasi būti teisingas, bet tai yra labai sunku". 
Diskusijos dalyviai ypač pabrėžė dialogo, abipusio supratimo, pagarbos ir bendravimo svarbą, o Silvija Peštenienė apibendrino diskusiją: „pažymys „kainuoja" daug nemigo naktų, pastangų, bet kartu ir daug džiaugsmo ir didžiavimosi savimi".

Alytaus miesto savivaldybės administracijos
Viešųjų ryšių skyriaus informacija

 



Dar nėra komentarų. Būti pirmam.

Švietimo įstaigos