Naujienų archyvas

Alytaus profesinio rengimo centre – „Erasmus+“ projektas „Robotika – raktas į modernų mokymą/si“

Robotika – tai mokslas apie robotus arba automatizuotas mašinas, galinčias pakeisti žmogų gamybos ir aptarnavimo sferose. Pastaruoju metu įvairiose šalies ugdymo įstaigose yra skatinamas robotikos srities potencialas ir jos plėtra.

2017–2019 m. Alytaus profesinio rengimo centre vykdytas „Erasmus+" projektas „Robotika – raktas į modernų mokymą/si" (angl. „Key to the Future – Collaboration in Robotics for Modern Education") Nr. 2017-1-HU01-KA219-036001_2. Projekto koordinatorė – Vengrijos Kaposvar miesto Munkácsy Mihály gimnazija, projekte taip pat dalyvavo partneriai iš Italijos, Rumunijos, Graikijos ir Lietuvos. Šio projekto tikslas – parodyti mokiniams, kokios didelės įtakos turi robotų panaudojimas versle. Projekto mobilumo metu mokiniams buvo vesti mokymai padėjo įgyti matematinę, mokslinę ir skaitmeninę kompetenciją siekiant profesinio tobulėjimo. Taip pat svarbu, kad mokiniai buvo skatinami į technologijas žiūrėti ne kaip vartotojai, bet kaip kūrėjai. Mobilumo Italijoje, Graikijoje, Rumunijoje, Vengrijoje ir Lietuvoje metu mokiniai programavo LEGO robotus ir dalyvavo robotų varžybose. Mokytojai kūrė robotikos, kaip mokomojo dalyko, planus pradedantiesiems vartotojams.

Šis projektas buvo ne tik įdomus ir produktyvus, bet ir turintis veiklos tęstinumo galimybę. Susitikimų įvairiose šalyse metu projekto partneriai ne tik dirbo mokyklose, bet ir apžiūrėjo studentų sukurtus robotus įvairių šalių universitetuose, stebėjo, kaip robotai veikia gamyklose ir įmonėse. Mokiniams teko įsitikinti, kad robotų naudojimo sritis nėra tik pramonė, siekiant optimizuoti gamybos procesus. Paslaugų sektoriuje taip pat sparčiai auga robotų naudojimas, siūloma vis daugiau sprendimų, kaip pritaikyti robotus klientų poreikiams patenkinti. Projekto partnerių vizito Alytuje metu dalyviai ir APRC mokiniai vyko į Kauno technologijos universiteto Elektros ir elektronikos fakultetą, kur studentai pristatė savo darbus:  nuotoliniu būdu valdomą žoliapjovę ir geležinkelio projektą. Italijos Palerme projekto dalyviai aplankė Palermo universitetą ir stebėjo, kaip veikia studentų sukurti robotai, skirti sraigtasparniui valdyti, ir robotas-ranka, automatizuotai rašantis žodžius.

Mokiniai suprato, kad būtent robotai, skirti paslaugų, aptarnavimo sektoriams ar individualiam vartotojui buityje, tampa itin geidžiami.

Robotai yra plačiai naudojami verslo įmonėse ir gamyklose, todėl projekto dalyviai kiekvienoje partnerių šalyje aplankė robotizuotas gamyklas (Alytuje – AB mašinų gamyklą „Astra" ir „MV GROUP production", AB „Alita", Rumunijoje – baldų gamyklą „Szeb Mobel", Vengrijoje – plastiko ir elektrinių prietaisų gamyklą „Videoton" bei automobilių „Audi" gamyklą, Italijoje – didžiausią pasaulyje „ST Microelectronics" kompaniją).
Taigi supratome, kokia svarbi yra robotų ir automatizacijos įtaka verslo augimui.

Džiugu, kad projekto vykdymo metu Alytaus profesinio rengimo centro mokiniai puikiai bendravo ir bendradarbiavo su kitų šalių bendraamžiais, aktyviai dalyvavo robotų programavimo veikloje ir patobulino robotikos bei darbo grupėje įgūdžius, praplėtė ekonomikos, verslo ir anglų kalbos žinias.

Anglų k. mokytoja Rima Tarasevičienė, projekto koordinatorė 



Dar nėra komentarų. Būti pirmam.

Švietimo įstaigos