NAUJIENOS

« Atgal

Likiškėlių progimnazijos mokinių ir mokytojų viešnagė Londone

Spalio 25–29 d. Alytaus Likiškėlių progimnazijos projekto „Aš lietuvis" dalyviai – 7 mokiniai ir 3 mokytojos – viešėjo Jungtinėje Karalystėje, Londone. Tai buvo atsakomasis vizitas lituanistinės ir menų mokyklos „Kodėlčius" (Jungtinė Karalystė) kvietimu. Ši mokykla įgyvendina projektą, kurio pagrindinis tikslas – skatinti ir remti formaliojo ir neformaliojo ugdymo įstaigų užsienyje lituanistinio švietimo veiklą ir sugrįžtančių užsienio lietuvių integravimąsi į Lietuvos švietimo sistemą. Džiaugiamės, kad turėjome galimybę dalyvauti šiame projekte. Gegužės mėnesį Londone gyvenančių lietuvių vaikai ir mokytojai lankėsi mūsų mokykloje. Jie susipažino su Lietuvybės centro veikla bei keliavo po Dzūkiją.

Londone vaikus ir mokytojus svetingai sutiko mokyklos „Kodėlčius" direktorė, projekto iniciatorė Rūta Bosienė, mokyklą lankantys vaikai, jų tėveliai ir mokytojai. Susipažinome su jų  vykdoma veikla ir pasidžiaugėme, kad emigracijoje gyvenantiems lietuviams svarbu išsaugoti lietuvybę, puoselėti tradicijas ir ugdyti meilę gimtajam kraštui, kartu padainavome ir pašokome.

Viešnagės metu aplankėme Britų muziejų, turintį vieną iš įspūdingiausių archeologinių kolekcijų pasaulyje, Bekingemo rūmus. Vaikščiojome seniausiame karališkajame parke, žavėjomės dailiais  tvenkiniais, augalais ir vandens paukščiais. Sukdamiesi apžvalgos  ratu „Londono akis", grožėjomės miesto ir apylinkių panorama. Apsilankėme Madam Tussaud‘s įžymybių vaškines  figūras eksponuojančiame muziejuje, o kur dar 4D filmai ir šurmuliuojančios, spalvingos miesto gatvės.

Taip pat projekto dalyviai turiningai leido laiką Lutone, didžiuliame ir moderniame Bedfordšyro universitete, dalyvaudami edukacinėje veikloje. Visi užsiėmimai vyko anglų kalba, tad teko prisiminti viską, ko išmokta per pamokas, bet visiems puikiai sekėsi, o universiteto studentai buvo labai draugiški ir malonūs.

Paskutiniąją vizito dieną mūsų delegacija lankėsi Harlingtono vidurinėje mokykloje – joje mus sutiko mokyklos ,,Kodėlčius" direktorė R. Bosienė, šioje angliškoje įstaigoje dėstanti matematiką. Ji surengė mums ekskursiją po mokyklą, kurioje mokosi vaikai iš įvairių pasaulio valstybių. Įdomu buvo pamatyti, kaip išdėstytos patalpos, kokiais plakatais ir darbais papuoštos mokyklos koridorių sienos. Dalyvavome įdomiose pamokose, bendravome su ten besimokančiais lietuvių vaikais.

Mūsų mokyklos mokiniai viešėdami Londone gyveno lietuvių šeimose, pamatė Londono lietuvių gyvenimą iš arti, kai kurie pirmą kartą keliavo lėktuvu, traukiniu, metro ir dviaukščiais autobusais, bendravo su įvairių tautybių žmonėmis, daug pamatė, patyrė ir sužinojo. Deja, projektas baigėsi, tačiau užsimezgė graži draugystė, naujos pažintys, o šilti prisiminimai apie kartu gerai praleistą laiką dar ilgai visus džiugins. Džiaugiamės sėkminga partneryste, geranoriškumu ir nuoširdumu.

Ramutė Vitienė, Likiškėlių progimnazijos socialinė pedagogė

Zita Bražinskienė, lietuvių kalbos mokytoja

Dar nėra komentarų. Būti pirmam.