NAUJIENOS

« Atgal

Įspūdžiai iš kursų Suomijoje ir Estijoje

Devyni Alytaus miesto „Volungės", Likiškėlių ir Panemunės progimnazijų pedagogai dalyvavo rugsėjo 9–15 d. vykome į ERASMUS+ programos I pagrindinio veiksmo projekto „Inovatyvios patirties perėjimas siekiant gerinti ugdymo kokybę Alytaus miesto savivaldybės švietimo įstaigose" kvalifikacijos kėlimo kursus, kurie vyko Helsinkyje (Suomija) ir Taline (Estija). Šios kelionės metu turėjome galimybę žvilgtelėti į šiuolaikiškas ugdymo aplinkas ir mokymą aplankytose šalyse. Palyginome suomiškas, švediškas, estiškas ir net rusiškas mokyklas. Skandinaviška mokymo sistema paremta keliais principais: pagalba, pasitikėjimu ir atsakomybe. Metų metus ugdytos savybės duoda puikių rezultatų. Tai galime pasiekti ir mes, nes mokytojai Lietuvoje dirba nė kiek ne prasčiau nei Skandinavijoje. Žinoma, liūdna, nes nei mokyklų finansavimas, nei autonomija, nei pagalba mokytojams nėra tokia, kokios reikėtų. Tačiau kelionė ne tik paliko daug įspūdžių, bet ir sukėlė labai daug minčių ir norų.

Mokykla be skambučių ir be pažymių. Ar gali tokia egzistuoti? O be vadovėlių? O jei visi mokiniai turėtų mokyklos jiems duotus nešiojamuosius kompiuterius ir visas mokymas ir mokymasis vyktų tik virtualioje erdvėje? Jei mokytojai per pertraukas ne budėtų, o su mokiniais spręstų, ką ir kaip mokytis? Dar ant palangių sudėkime rietuves knygų, koridoriuose pridėliokime sėdmaišių, o sienas nukabinėkime mokinių darbais. Kaip tik tokių mokyklų ir matėme Suomijoje ir Estijoje. Mokiniai be batų, nemokamas šiltas patiekalas kiekvienam mokiniui kiekvieną dieną, privalomos pertraukos lauke ir jokių egzaminų. Tačiau tokią mokyklą suomiai ir estai susikūrė ne per naktį, tam prireikė ne vienų ir net ne kelerių  metų. Darbas truko dešimtmečius, kol visuomenė pradėjo pasitikėti vieni kitais: mokytojai – mokiniais, mokyklos administracija – mokytojais, o valdančiosios institucijos – mokyklomis. Aukštas sąmoningumo lygis, savarankiškumas ir autonomiškumas – savybės, kurios sulipdo atskiras detales į vieną didelę visumą, struktūrą, kuri tikrai veikia. Detales turime ir mes, beliko ugdyti asmenines kompetencijas: sąžiningumą, atsakomybę, pasitikėjimą savimi ir kitais.

Renata Ononigve, Alytaus Panemunės pagrindinės mokyklos biologijos mokytoja metodininkė



Dar nėra komentarų. Būti pirmam.

Švietimo įstaigos