NAUJIENOS

« Atgal

Ar mokykloje galima jaustis laimingu?

Alytaus Dainavos progimnazijos bendruomenė tiki, kad taip. Mokslininkai įrodė, kad laimingi mokiniai pasiekia geresnių akademinių rezultatų, kurie suteikia dar daugiau pasitikėjimo savimi ir džiaugsmo. Kyla klausimas, ką daryti, kad vaikai mokykloje jaustųsi laimingesni, kaip kurti pozityvią kultūrą. Siekiant atsakyti į šiuos klausimus, Alytaus Dainavos progimnazijoje vykdomas Erasmus+ projektas „Laimingi mokiniai – laiminga šalis", nes ateities valstybės kūrimas priklauso dabartiniams vaikams.

Mokyklos direktorė Edita Matulevičienė ir pavaduotoja ugdymui, vokiečių kalbos mokytoja metodininkė Jurgita Kamandulienė lapkričio mėnesį vyko į kursus Barselonoje „Laimingos mokyklos: pozityvus švietimas mokinių gerbūviui ir gyvenimo įgūdžių vystymui", kurie truko vieną savaitę. Dalyvės įgijo vadybinių žinių, padedančių kurti pozityvią kultūrą mokykloje ir išmoko metodų, tinkančių mokiniams pamokų metu. Didelis kursų privalumas –   teorija buvo įprasminama per praktinius užsiėmimus, o gauta informacija tinkama tiek dirbant su mokiniais, tiek su suaugusiais žmonėmis.

Kursų metu aiškinomės, kas yra laimė ir nagrinėjome dr. Seligman PERMA modelį, kurį sudaro pozityvios emocijos, įsitraukimas, santykiai, prasmė ir pasiekimų įvertinimas. 

Mokslininkai įrodė, kad būti laimingu išmokstama. Kursų metu įsitikinome, kad taikant pozityvų švietimą, pirmiausiai reikia suprasti, kas mūsų gyvenimui suteikia spalvų. Pozityviai pradėdami ir pabaigdami pamoką ar pokalbį, paruošiame žmogų efektyvesniam darbui. Pagarbus bendravimas, prasminga veikla, pomėgiai, pastebėti pasiekimai ir jų įvertinimas, dėmesio atkreipimas į smulkmenas daro mus laimingesnius. Į klausimą „Ar mokykloje galima jaustis laimingam?" atsakome, kad daug kas priklauso nuo  mūsų pačių. Reikia „tik labai norėti, pasistengti ir tikėti...".

Kursų metu sužinojome daug naudingos informacijos, kuria pasidalinsime tiek su mokiniais, tiek su mokytojais. Praktinės veiklos leis geriau suprasti teoriją, pažinti save ir įsitikinti, kad teigiamas požiūris į gyvenimą daro įtaką geresnei savijautai. Be abejonės, kad kursų metu pagerinome anglų kalbos žinias, užmezgėme kontaktus su kitais dalyviais iš įvairių šalių ir pažinome Barseloną. Ji sužavėjo savo nuostabia architektūra, įspūdingais parkais, neįtikėtinu magišku fontanu, gražiai skambančia kalba, fantastišku žmonių ekspresyvumu, pasakišku maistu. Tai žinios ne iš vadovėlio, o mūsų išgyventi potyriai.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, Erasmus+ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Jurgita Kamandulienė, Dainavos progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, projekto koordinatorė



Dar nėra komentarų. Būti pirmam.

Švietimo įstaigos